06 - 144 643 20 info@tamtamcommunicatie.nl

Social media

Een social media account aanmaken is één, maar het consequent bijhouden is twee. Regelmatig kom ik ze tegen: accounts waarbij het laatste bericht van een halfjaar, of zelfs nóg langer, geleden is. Dan is er de nieuwswaarde ver te zoeken en sla je de plank volledig mis. Een goed plan en daarbij behorende strategie is erg belangrijk om ervoor te zorgen dat je consequent bent en een groep enthousiaste volgers creëert. 

Ik kan je helpen met het maken van een werkbaar beleidsplan. Samen kijken we naar jouw doelgroep en waar deze doelgroep actief is. Belangrijk is het stellen van een doel. Naar aanleiding hiervan bepalen we of een social media account voor jouw bedrijf zinvol is of niet. Wat voor de één werkt, kan voor de ander minder belangrijk zijn. Dat is volledig afhankelijk van de branche waarin je actief bent en de interesses van jouw doelgroep.

Vervolgens bekijken we hoe het voor jou werkbaar is en hoe je het kan inplannen in de dagelijkse werkzaamheden. Het sleutelwoord bij social media is doseren. Wanneer je elk uur een bericht plaatst, is de nieuwswaarde van je bericht erg laag. Bovendien kan het overmatig posten van berichten irritatie opwekken bij de doelgroep. En dat wil je juist niet! Beter is het om hierin een goede balans te zoeken. Voordat je begint aan social media moet je je goed realiseren dat je niet zomaar kan stoppen als je geen tijd hebt. Dat zullen je volgers niet waarderen.